Zarządzanie w branży gier wideo
Informacje o specjalności
Globalny rynek gier wideo wg raportu PWC „Entertainment and Media Outlook 2018-2022” będzie jednym z najszybciej rosnących segmentów rynku rozrywkowego (Entertainment). Firma szacuje, że w latach 2020-2025 średnioroczne tempo wzrostu rynku gier wyniesie aż 6,1%. Z kolei firma analityczna Newzoo przewiduje, że wartość globalnego rynku gier sięgnie w 2024 roku aż 218 mld USD. Z tego powodu firmy działające w branży gier przyciągają uwagę nie tylko graczy, ale również inwestorów i największych światowych funduszy. Również w Polsce branża gier wideo jest jednym z najważniejszych sektorów rynku, a polskie spółki giełdowe takie jak CD Projekt, 11 Bit Studios, Ten Square Games, CI Games czy PlayWay swoją wartością i wyceną przewyższają już spółki z bardziej tradycyjnych obszarów gospodarki. Zgodnie z raportem DFC Intelligence na całym świecie już ponad 3,1 miliarda ludzi określa się mianem „gracza”. Największe rynki zbytu gier wideo to USA, Chiny i kraje Europy Zachodniej. Jednocześnie ponad 80% wartości całego rynku gier wideo pochodzi ze sprzedaży oprogramowania gier wideo. Jednocześnie co raz większą część zysków generują gry mobilne.
W tak dynamicznie rozwijającej się branży stale tworzą się nowe firmy: studia deweloperskie, wydawcy i producenci gier. W samej Polsce pracuje i tworzy gry blisko 400 niezależnych podmiotów, spośród nich tylko spółki notowane publicznie wyceniane są już na wartość ponad 30 miliardów złotych według danych GPW.
Kierunek zarządzanie w branży gier wideo skierowany jest do osób, które chcą swoją przyszłość zawodową związać z branżą gier wideo. Będziemy kształcić przyszłych menedżerów, gotowych do pełnienia kluczowych biznesowych ról w istniejących i nowo powstających firmach gamingowych.
Studia łączą wybrane elementy kierunków: zarządzanie, zarządzanie projektami, HR, marketing i PR, produkcja oraz cechuje je mocny nacisk na naukę języków obcych, w szczególności języka angielskiego. W toku studiów uczestnicy pozyskają umiejętności przywódcze i produkcyjne, mające zastosowanie w branży gier. Ponadto studenci będą mieli okazję poznać i zrozumieć najnowsze trendy w technologii gier. Ukończenie kierunku zapewni studentom wiedzę i doświadczenia potrzebne do biegłego poruszania się w branży gier wideo oraz umiejętności potrzebne do pełnienia szeregu ważnych funkcji w firmach gamingowych.
Jako student zarządzania w branży gier wideo:
- Zdobędziesz wiedzę niezbędną do rozpoczęcia kariery w jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się przemysłów na świecie.
- Nauczysz się zarządzać projektami, nadzorować pracę zespołu deweloperskiego, rozumieć specyfikę produkcji gier i rolę poszczególnych członków zespołu.
- Otrzymasz wiedzę z zakresu wprowadzenia do Pythona z elementami programowania.
- Skorzystasz z doświadczenia praktyków z dziedziny marketingu, influencer marketingu i PR-u gier wideo, którzy od lat zajmują się promocją i wydawaniem gier.
- Nauczysz się szacować, opracowywać budżet i planować przychody gier wideo.
- Nauczysz się nowoczesnych metod i narzędzi planowania, motywowania i kontroli zarządczej niezbędnych do pracy na stanowiskach operacyjnych i menedżerskich w firmach z branży gier wideo.
- Poznasz branżowy język angielski.
- Zdobędziesz praktykę w firmach tworzących gry (polskie spółki gamingowe).
Przedmioty specjalnościowe wybierasz pod koniec drugiego roku i realizujesz na trzecim:
- Rynek gier wideo: historia, struktura, podmioty i wydarzenia
- Podstawy budowy i zarządzanie produkcją gier wideo
- Marketing gier wideo
- Finanse w grach wideo
- Zarządzanie wydaniem gry
Rynek gier wideo: historia, struktura i wydarzenia
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z historią branży gier wideo, zaprezentowanie sylwetek kluczowych twórców gier i osób mających wpływ na rozwój branży, jak również prezentacja funkcjonujących na rynku firm, opis struktury rynku i trendów jakie ukształtowały przemysł tworzenia gier wideo oraz klasyfikacja gier wideo.
Lista kluczowych zagadnień:
- Historia gier wideo 12h
- Struktura rynku gier wideo 8h
- Osobistości rynku gier wideo 5h
- Klasyfikacja gier wideo: gatunki, rodzaje rozgrywki, kategorie wiekowe 5h
Podstawy budowy i zarządzanie produkcją gier wideo
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z podstawami metodyk i technik zarządzania produkcją gier wideo. Studenci nauczą się podstaw wykorzystywanych przez producentów gier wideo w procesie produkcji, zapoznają się z poszczególnymi rolami i zakresami obowiązków członków zespołów projektowych, nauczą się szacować czas potrzebny do realizacji zadań, prowadzić backlog projektu oraz rozwiązywać problemy z wykorzystaniem elementów metodyk Agile.
Lista kluczowych zagadnień:
- Budowa i struktura gry wideo – 5h
- Zarządzanie produkcją gry wideo – 15h
- Tworzenie dokumentacji projektowej – 5h
- Zarządzanie zespołem projektowym - 5h
Marketing gier wideo
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z najbardziej skutecznymi strategiami i taktykami marketingowymi stosowanymi przez wydawców i twórców gier na całym świecie. Od social media po influencer marketing, współpraca z platformami streamingowymi, serwisu społecznościowe i komunikatory n.p Discord oraz najlepsze praktyki we współpracy z platformami cyfrowej sprzedaży Steam, GOG czy Humble Store dzięki temu przedmiotowi studenci posiądą wiedzę, która umożliwi im wprowadzenie z sukcesem swoje gry do sprzedaży na globalnym rynku.
Lista kluczowych zagadnień:
- Platformy cyfrowej sprzedaży – 8h
- Budowanie społeczności wokół gry – 8h
- Tworzenie strategii marketingowej gry – 8h
- Tworzenie materiałów marketingowych - 6h
Finanse w grach wideo
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z całościowym procesem budżetowania produkcji gry, planowania kosztów stałych i zmiennych, prognozowania przychodów ze sprzedaży gry, metodyk oceny ryzyka w projekcie oraz technik potrzebnych do skutecznego nadzorowania finansowej strony projektu growego.
Lista kluczowych zagadnień:
- Planowanie budżetu projektu - koszty – 8h
- Planowanie budżetu projektu - przychody – 8h
- Planowanie Cash Flow w projekcie – 8h
- Szacowanie ryzyka projektu - 6h
Zarządzanie wydaniem gry
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z całościowym procesami towarzyszącymi wydaniu gry wideo: lokalizacji, testom jakościowym i innym (QA), portingiem (przenoszeniem gier pomiędzy platformami sprzętowymi) oraz odpowiednią konfiguracją gry, tak było możliwe jej wydanie na platformach cyfrowej dystrybucji i fizycznie.
Lista kluczowych zagadnień:
- Zarządzanie procesem lokalizacji gry wideo– 8h
- Zarządzanie procesem testowania i sprawdzania jakości – QA – 8h
- Konfiguracja platform cyfrowej dystrybucji: Steam/Konsole – 8h
- Porting – 6h
Przedmioty specjalnościowe wybierasz pod koniec drugiego roku i realizujesz na trzecim:
Kariera po studiach
- Business Development Manager
- Executive Producer
- Publishing Manager
- Team Leader
- Line Producer
- Marketing & PR Manager
- Product Owner
Kadra

Michał Gembicki
prezes i właściciel Klabater SA

Łukasz Mach
dyrektor ds. Marketingu w Klabater SA

Robert Oglodziński
kierownik studia Klabater SA

Maciej Matusik
kierownik studia VARSAV Game Studios SA

Kamila Dulska-Maksara
prawnik, menedżer ds. Rozwoju Rynkowego

Adrian Gawlikowski
prezes zarządu Core PR
Opłata za studiana rok akademicki 2023/2024
7080.00
6120.00
0.00
0.00
0.00
TablePolish
Zarządzanie w branży gier wideo
studia stacjonarne | |||
---|---|---|---|
rok | rok | rok | |
opłata za semestr | 7080 zł | 7500 zł | 7920 zł |
opłata za semestr w 4 ratach | 4 x 1770 zł | 4 x 1875 zł | 4 x 1980 zł |
Zarządzanie w branży gier wideo
studia niestacjonarne | |||
---|---|---|---|
rok | rok | rok | |
opłata za semestr | 6120 zł | 6480 zł | 6840 zł |
opłata za semestr w 4 ratach | 4 x 1530 zł | 4 x 1620 zł | 4 x 1710 zł |
Zarządzanie w branży gier wideo
studia stacjonarne | ||
---|---|---|
opłata za semestr | opłata za semestr w 4 ratach | |
rok | 7080 zł | 4 x 1770 zł |
rok | 7500 zł | 4 x 1875 zł |
rok | 7920 zł | 4 x 1980 zł |
Zarządzanie w branży gier wideo
studia niestacjonarne | ||
---|---|---|
opłata za semestr | opłata za semestr w 4 ratach | |
rok | 6120 zł | 4 x 1530 zł |
rok | 6480 zł | 4 x 1620 zł |
rok | 6840 zł | 4 x 1710 zł |
Rekrutacja
Sprawdź zasady kwalifikacji na wybranym kierunku
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Skompletuj wymagane dokumenty
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł lub 20€.*
- Opłatę należy uiścić na konto uczelni:
- Wpłaty w złotówkach:
Santander Bank Polska SA
Aleja Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa.
PL56 1910 1048 2209 0006 3981 0003
WBKPPLPPXXX - Wpłaty w euro:
Santander Bank Polska SA
Aleja Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa.
PL83 1910 1048 2209 0006 3981 0002
WBKPPLPPXXX
- Wpłaty w złotówkach:
- Przy wpłacie należy podać imię, nazwisko i numer rekrutacyjny.
Istnieje możliwość dokonania opłaty rekrutacyjnej kartą w Biurze Rekrutacji.
Absolwenci studiów wyższych i podyplomowych Uczelni Łazarskiego zwolnieni są z opłaty rekrutacyjnej.
*Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna. Jest zwracana w całości w przypadku nieuruchomienia kierunku studiów.
Dostarcz dokumenty do Biura Rekrutacji
Poczekaj na decyzję o przyjęciu na studia.
Potrzebujesz zakwaterowania? Sprawdź jak możemy Ci pomóc.