Digital business
Informacje o specjalności
wydział Wydział Ekonomii i Zarządzania
typ studiów studia II stopnia
język podstawowy polski
czas trwania studiów2 lata
Forma studiów
studia stacjonarne
studia niestacjonarne
Limit miejsc 10 - studia stacjonarne
10 – (liczba wolnych miejsc – 9)
15 - studia niestacjonarne
15 – (liczba wolnych miejsc – 15)
Rekrutacja trwa
Digital business, czyli prowadzenie biznesu w internecie, staje się w ostatnich latach bardzo dynamicznie rozwijającym obszarem w gospodarce. Obszary tematyczne w ramach specjalności „Digital business” dostarczają najnowszą wiedzę z zakresu funkcjonowania firm w gospodarce cyfrowej oraz wyposażają w umiejętności niezbędne do prowadzenia działalności biznesowej w internecie.
Jako główne obszary wyróżniamy: sklepy internetowe, aukcje internetowe, platformy promujące zakupy grupowe, reklamy kontekstowe, programy partnerskie. Do tej szerokiej grupy dołączają, z coraz większą mocą, aplikacje telefoniczne oraz social media. Jeśli zatem mamy internetowy popyt, to z pewnością warto korzystać z okazji i rozwinąć dobrze prosperujący e-biznes. Dzięki wiedzy o digital biznesie bardzo dobre efekty sprzedażowe można uzyskać niewielkim nakładem finansowym. Program specjalności skonstruowany jest tak, aby pokazać Studentom konkurowanie firm z wykorzystaniem internetu z różnych perspektyw: komunikacji z klientem, prowadzenia biznesu online oraz nowych mediów.
Jakie przedmioty proponujemy w ramach specjalności?
Modele e-biznesu oraz prowadzenie sklepów internetowych
Student w ramach przedmiotu poznaje sposoby prowadzenia działalności z wykorzystaniem serwisów internetowych oraz technologii komputerowych i sieciowych, sposoby osiągania zysków, które przekładają się na określenie modelu e-biznesowego. Zostaną omówione i porównane rodzaje modeli e-biznesu wraz z przykładami ich zastosowania. Wiedza zdobyta w ramach przedmiotu, daje jego uczestnikom możliwość przygotowania się do przyszłych decyzji, co do rodzaju i formy sprzedaży internetowej. Studia przypadków oparte o doświadczenia prowadzących konkretne sklepy internetowe pozwalają zobaczyć specyfikę i procesy zarządzania z poziomu eksperckiego.
Komunikacja z e – klientem w Digital biznesie
Zajęcia z komunikacji z e – klientem pozwolą studentom poznać współpracę klientów z podmiotami działającymi w sieci. W ramach przedmiotu studenci podejmą się budowania skutecznych relacji z klientami, tworzenia profilu e – klienta, zastosowania odpowiednich narzędzi komunikacji z e – klientami celem budowania ich zaufania. Studenci wezmą udział w procesach negocjacyjnych z e - klientami oraz zwrócą uwagę na zagadnienia customer experience. W ramach zajęć nie zapominamy o zagadnieniach związanych z automatyzacją obsługi e – klienta oraz monitoringiem opinii internautów. W ramach tego kursu studenci podejmą się również działań z obszaru zarządzania postępowaniem reklamacyjnym z naciskiem na unikanie eskalacji konfliktu z klientem, która może nastąpić przy braku odpowiednich umiejętności w tym zakresie. Zajęcia mają charakter mocno praktyczny i silnie angażują studentów w wykonywanie rozmaitych zadań.
Prowadzenie e - biznesu z zastosowaniem social mediów
Jeśli interesujesz się rolą social mediów we współczesnym obszarze e - biznesu, to ten przedmiot jest dla Ciebie. W ramach niego dowiesz się jak wykorzystywać marketing wirusowy i jak budować przewagę konkurencyjną na rynku dzięki zastosowaniu social mediów w praktyce. Nauczysz się dobrze przygotowywać oraz budować profile marki na Facebooku oraz Instagramie, relacje live na YouTube i w pozostałych social mediach. Stworzysz spójny wizerunek oraz nauczysz się skutecznej komunikacji i budowania trwałych relacji, z Twoimi odbiorcami (klientami) na wszystkich kanałach (Facebook, Instagram, YouTube).
Pozycjonowanie stron WWW w e – biznesie
W ramach tego przedmiotu nauczysz się w jaki sposób dobrze zaprojektować oraz wykonać własną stronę internetową. Poznasz zasady tworzenia treści na stronie www, które zwiększają widoczność i rozpoznawalność przez użytkowników. Opanujesz podstawowe umiejętności opracowania treści i grafiki własnej strony WWW pomocne w spójnym rozwoju własnej marki w sieci (tworzenie logo, zdjęć oraz filmów). Nabędziesz umiejętność tworzenia relacji live, webinarów, montaż filmów promocyjnych i tworzenie layout.
Finansowanie e-biznesu
Gdzie szukać środków na rozwój e-biznesu? Bank, fundusze europejskie, a może crowdfunding? Na zajęciach staramy się być na bieżąco z dostępnymi opcjami finansowania, ale także z tym na co takie środki można uzyskać. Próbujemy na tę kwestię spojrzeć z szerszej perspektywy, uwzględniając nie tylko to kto może dostarczyć zasoby na nasze przedsięwzięcie, ale również to w jaki sposób powinniśmy przygotować swój pomysł aby pozyskać finansowanie i przy jego pomocy móc znaleźć swoje miejsce na rynku na dłużej. I nie są to zajęcia tylko dla finansistów, bo pozwalają dostrzec w jaki sposób mechanizm finansowania przekłada się na kształt konkretnych przedsięwzięć.
Program studiów na specjalności „Digital bussines”
Studia stacjonarne: 140h, 20 ECTS
III semestr:
- Modele e-biznesu oraz prowadzenie sklepów internetowych
- Komunikacja z e – klientem w Digital biznesie
- Prowadzenie e - biznesu z zastosowaniem social mediów
- Pozycjonowanie stron WWW w e – biznesie
- Finansowanie e-biznesu
Studia niestacjonarne: 100h, 20 ECTS
III semestr:
- Modele e-biznesu oraz prowadzenie sklepów internetowych
- Komunikacja z e – klientem w Digital biznesie
- Prowadzenie e - biznesu z zastosowaniem social mediów
- Pozycjonowanie stron WWW w e – biznesie
- Finansowanie e-biznesu
Program studiów
Kadra

dr hab.
Aleksandra Laskowska-Rutkowska
ekonomistka, ekspert w obszarze logistyki i innowacji

dr n. ekon.
Małgorzata Gałązka-Sobotka

mgr
Agnieszka Dłutek
ekonomistka

dr hab.
Jarosław Ropęga
ekonomista, członek Stowarzyszenia Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce

dr
Martin Dahl
ekonomista, członek Polskiej Komisji Akredytacyjnej

dr
Mieczysław Błoński
ekonomista, były sekretarz generalny i wiceprzewodniczący Towarzystwa Ekonomistów Polskich

Jacek Kida
dyrektor handlowy na Europę Centralną w firmie K-Flex

Marcin Bobruk
menedżer i konsultant z ponad 15 letnim doświadczeniem
Opłata za studiana rok akademicki 2023/2024
6120.00
5520.00
0.00
0.00
0.00
TablePolish
Digital business
studia stacjonarne | ||
---|---|---|
rok | rok | |
8 rat | 8 x 1530 zł | 8 x 1620 zł |
2 raty | 2 x 6120 zł | 2 x 6480 zł |
1 rata | 12240 zł | 12960 zł |
Digital business
studia niestacjonarne | ||
---|---|---|
rok | rok | |
8 rat | 8 x 1380 zł | 8 x 1470 zł |
2 raty | 2 x 5520 zł | 2 x 5880 zł |
1 rata | 11040 zł | 11760 zł |
Digital business
studia stacjonarne | |||
---|---|---|---|
8 rat | 2 raty | 1 rata | |
rok | 8 x 1530 zł | 2 x 6120 zł | 12240 zł |
rok | 8 x 1620 zł | 2 x 6480 zł | 12960 zł |
Digital business
studia niestacjonarne | |||
---|---|---|---|
8 rat | 2 raty | 1 rata | |
rok | 8 x 1380 zł | 2 x 5520 zł | 11040 zł |
rok | 8 x 1470 zł | 2 x 5880 zł | 11760 zł |
Rekrutacja
Sprawdź zasady kwalifikacji na wybranym kierunku
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Skompletuj wymagane dokumenty
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł.
- Dane do przelewu znajdują się na Koncie Kandydata po rejestracji online.
Absolwenci studiów wyższych i podyplomowych Uczelni Łazarskiego zwolnieni są z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna. Jest zwracana w całości w przypadku nieuruchomienia kierunku studiów.
Dostarcz dokumenty do Biura Rekrutacji
Poczekaj na decyzję o przyjęciu na studia.
Potrzebujesz zakwaterowania? Sprawdź jak możemy Ci pomóc.